González, J.; Prieto, J.P.; Rodríguez, P.; Cavelli, M.; Benedetto, L.; Mondino, A.; Pazos, M.; Seoane, G,; Carrera, I.; Scorza, C.; Torterolo, P.; (2018) Ibogaine acute administration in rats promotes wakefulness, long-lasting REM sleep suppression and a distinctive motor profile Frontiers in Pharmacology.
https://doi.org/10.3389/fphar.2018.00374
Scuro, J. (2018). (Neo)chamanismo . Aspectos constitutivos y desafíos analíticos. Horizontes Antropológicos, 24(51), 259–288.
http://dx.doi.org/10.1590/S0104-71832018000200010
Scuro, J. (2018). Religión y drogas. Otra arista de la laicidad. Fermentario, 12(2), 58–77.
https://doi.org/10.47965/fermen.12.2.6
Scuro, J. (2018). Interpellations and challenges in the neoshamanic and ayahuasca fields in Uruguay. In B. Labate & C. Cavnar (Eds.), The Expanding World Ayahuasca Diaspora: Appropriation, Integration and Legislation (pp. 22–39). London & New York.
Scuro, J., Giucci, G., & Torterola, S. (2018). Camino Rojo from Mexico to Uruguay . Spiritual leaderships , trajectories and memory. International Journal of Latin American Religions, 2(2), 248–271.
https://doi.org/10.1007/s41603-018-0055-4
Scuro, J. (2018). Plantas sagradas en Brasil: entre neochamanismo y religión y entre nacionalización y transnacionalización de identidades/alteridades. In R. De la Torre, C. Steil, & R. Toniol (Eds.), Entre trópicos Diálogos de estudios Nueva Era entre México y Brasil (pp. 83–112). Mexico: CIESAS, El Colegio de San Luis.
Scuro, J. (2018). ¿Sirve el paradigma de la modernidad/colonialidad para comprender la eficacia del neochamanismo en América Latina?. En: Cruz Esquivel, J; Jiménez Beliveau, V. (Coords). Religiones en cuestión: campos, fronteras y perspectivas. (pp. 267-282) Bs. As: CICCUS